Nie padnij ofiarą kultury, języka i własnych niedopatrzeń. O tym, że kampania reklamowa może przepaść przez złe tłumaczenie

Reklama pracuje na wyniki, na sprzedaż i na status firm i marek. Dobrze zaprojektowana kampania to potężne narzędzie, które może otworzyć serca i portfele konsumentów. Składa się na nią szereg elementów, jeśli odpowiednio zadbasz o każdy detal, zyskujesz przewagę nad konkurencją i zarabiasz. Choć tak prosto to brzmi, wykonanie tego w praktyce jest o wiele trudniejsze. Jedną z najważniejszych spraw przy wdrażaniu kampanii reklamowej na rynek międzynarodowy jest współpraca z doświadczonym tłumaczem, ponieważ drobne potknięcie może nas słono kosztować.

Masz świadomość, że dobór odpowiedniego tłumacza do przetłumaczenia materiałów do twojej kampanii reklamowej, to gwarancja sukcesu? Zawsze warto skonsultować swoją sprawę z profesjonalistami z renomowanego biura tłumaczeń.

Spraw, aby reklama była efektywna

Reklama jest czymś, co pozwala wprowadzić twój produkt lub markę na nowy rynek. Ważna jest nie tylko sama jej konstrukcja, ale i jej skuteczne wykorzystanie. A do tego trzeba wiedzieć, jakie są nasze priorytety i jak można je wykonać „tu i teraz”.

Spraw, aby twoja reklama była efektywna

Reklama nie stanie się efektywna od samego chcenia. Potrzebna jest tutaj skrupulatnie przygotowana strategia. Należy przemyśleć i zaprojektować każdy jej element, tak, aby przybliżał cię do konsumentów i w efekcie pracował na wyniki, czyli dobrą sprzedaż.

Spójrz realistycznie na swoje możliwości

Na sprawę patrz nie przez pryzmat swoich oczekiwań i marzeń, ale przez realistyczne możliwości. Oceń, co może zrobić zaprojektowana przez ciebie reklama. Nie chodzi o to, abyś nie patrzył daleko i nie stawiał sobie wysoko poprzeczki, ale o to, aby twardo stąpać po ziemi w kwestii oczekiwanych wyników.

A kiedy masz już gotową reklamę, wyciśnij z niej wszystko, co się da. Twoim celem powinno być przeniesienie ludzi z poziomu świadomości do rzeczywistego zaufania poprzez wywoływanie niewielkich wezwań do działania.

Bardzo konkretnie definiuj swoich odbiorców

Co jest dla wszystkich, jest dla nikogo. Im bardziej dookreślisz swojego potencjalnego klienta, tym masz większą szansę na osiągnięcie swojego celu. Jeśli spojrzysz na sprawę obiektywnie – konkurencja jest liczna i zacięcie walczy o każdego, musisz mocno się określić, aby mieć szansę dotrzeć do świadomości swoich odbiorców. A by mieć szansę zaistnieć w ich umysłach, musisz bardzo precyzyjnie celować, bo tylko szeroka wiedza o nich, daje ci realne narzędzia, z pomocą których będziesz mógł mieć na nich wpływ.

Stąd jeśli sprzedajesz karmę dla kotów, szukaj właścicieli kotów online i w świecie rzeczywistym i na wszystkie możliwe sposoby staraj się do nich dotrzeć.

Promuj zawartość

Najlepszą reakcją na reklamę jest rozdawanie ludziom czegoś, czego chcą. Użyj swoich reklam, aby promować bezpłatne książki elektroniczne, próbki kosmetyków, darmowe cukierki, czy jakieś poradniki, które pozwolą twoim klientom nauczyć się czegoś, czego chcą. Twoim zadaniem jest sprawić, aby treść była wezwaniem do działania.

Stawiaj na badania

Jeśli chcesz odnieść sukces, powinieneś wiedzieć wszystko lepiej niż inni. Powinieneś powiedzieć, jak działa każdy element twojej kampanii reklamowej i dlaczego właśnie tak to się dzieje.

Czas poświęcony na badanie rynku i dokładną analizę każdego elementu kampanii reklamowej pozwala zmierzyć każdy aspekt reklamy. To jest wiedza, która sprawia, że nie poniesiesz strat. Możesz rozwijać się, być lepszym od konkurencji, dawać klientom to, czego oczekują. To wszystko pracuje na twoją sprzedaż.

Sprawdź wszystko

Po osiągnięciu poziomu bazowego można zacząć pracować nad poprawą wyników, po prostu dostosowując takie rzeczy jak nagłówki, zaproszenia do składania ofert, elementy wizualne, słowa kluczowe, treść, publikacje czy e-mailing. Gdy już wiesz, co działa w jednym miejscu, możesz to rozwinąć.

Dlaczego kampanie reklamowe przepadają przez tłumaczenia?

Jeśli myślisz, że coś opracowanego na twój rodzimy rynek tak po prostu sprawdzi się w innych krajach i kulturach, może spotkać cię ogromne rozczarowanie. Skonstruowanie efektywnej kampanii reklamowej na rynek międzynarodowy wymaga badań, porządnej strategii i przemyślenia każdego najdrobniejszego detalu. Jedną z kluczowych spraw jest oczywiście skorzystanie z pomocy tłumacza, który pomaga nam skomunikować się z ludźmi mówiącymi i myślącymi w innym języku, a także żyjącymi w innych realiach, będącymi przedstawicielami innej kultury. Jeśli zaniedbasz dobór właściwego eksperta, polegniesz. Poza tym dobierając go pamiętaj, że jego umiejętności nie powinny kończyć się na sprawach lingwistycznych, to w końcu branża reklamowa i ten człowiek powinien także czuć się jak ryba w wodzie w konstruowaniu komunikatów z tej dziedziny. Mile widziane i pożądane są więc umiejętności copywriterskie, otwarty umysł i duże pokłady wyobraźni. A także, swobodne poruszanie się po przestrzeni tej drugiej, innej kultury.